A Back2Back: Commander egy egyszerűnek tűnő ám valójában elég nehéz stratégiai játék. A játék célja, hogy egy adott bolygón legyőzzük ellenfelünket, és űrhajónkkal elindulhassunk a következő bolygóra. Ha az ellenfél hajója előbb száll fel, vesztettél. Minden bolygón, 3 menet van, egy könnyű, egy közepes és egy nehéz fokozat. Mindegyikben győznöd kell ahhoz, hogy teljesítsd a szintet és átjuthass a következő pályára. A bal oldali űrhajó a tiéd, a jobb oldali az ellenfél. A játék indításakor, kapsz hat kártyát.
Kétféle típusú kártya van: A pirosak a támadó, a kékek a védekező kártyák. (A sárga színű a parancsnoki kártya aki te vagy). A támadó kártyáknak, támadó (Attack) pontra, a védekező kártyáknak anyag (Material) pontokra van szüksége, hogy használni tudd. A generátor (A-Generator, M-generator), mezőben lévő szám mutatja, hogy egy fordulóban mennyit termelnek a támadó és védekező egységeid egységeid. A generátorokat lehet fejleszteni. A sikeresen teljesített pályák után járó pontokkal támadó egységeid tudod fejleszteni, a pontok alaphelyzetbe tudod állítani a (Reset) gombbal, és újra kioszthatóak
Első bolygó 3. pálya:
A Back2Back: Commander stratégiai játékot egérrel kell kezelni. Az alábbiakban leírom, a fontosabb kártyák funkcióit.
Sabotage: Blokkolja az ellenfél következő rakéta fejlesztését.
Repair és Armour: Fejleszti a rakétát.
Minefield: Blokkolja a bejövő ellenséges csapatokat.
Radar: Eltéríti az ellenfél ballisztikus rakétáit a következő támadásnál.
Ravage: Elvesz 35% támadási (Attack) és 35% anyag (Material) pontot az ellenfél raktárából.
Airstrike: Olyan rakéta mely kikerüli az ellenséges radarokat.
Du Shells: Plusz 2 támadás pont a generátornak.
Barricade: A barrikád blokkolja az ellenfél következő távolsági, vagy közelharcos támadását.